Heb jij een goed contact met je webdesigner?

‭Heb jij een goed contact met je webdesigner?‬

Je laat een knappe website maken, die goed werkt en waar je trots op bent! Tot plots… een bepaalde pagina of link werkt niet meer of nog slechter, je website ligt plat. Wat nu? Je webdesigner contacteren en het probleem laten oplossen, klinkt logisch toch?

Onlangs had ik een klant wiens website niet meer terug te vinden was en dus niet meer kon bezocht worden. De website lag al enkele weken plat en hij kon zijn webdesigner niet bereiken. Hierdoor verlies je potentiële klanten en wat heeft een ondernemer nu net nodig? Inderdaad, klanten.

De klant nam contact op en vertelde me het probleem. Aangezien de oude website niet meer te bereiken was, kon ik zijn oude website niet recupereren. Wat voor de klant wel jammer is, want teksten en opbouw zijn dan niet meer terug te vinden. En vaak heb je hier toch zelf ook wat tijd aan besteed?

Oké, je bent je teksten en je werk kwijt. Maar je domeinnaam is voor jou geregistreerd, die kan je wel terughalen. Je vraagt aan je nieuwe webdesigner om de transfercode op te vragen, die wordt dan vaak naar je vorige webdesigner gestuurd. In andere gevallen naar de klant zelf.

Op deze manier kan er snel een nieuwe website of landingspagina in de plek online komen. Op de domeinnaam die jij gewoon bent en er kunnen opnieuw e-mailadressen aan gekoppeld worden.

Ik ben snel aan de slag gegaan en een week later was er al een nieuwe website online. Waardoor de klant opnieuw gemakkelijk terug te vinden is en geen klanten meer kan kwijtspelen.

Terug naar het overzicht

Posted in Blog.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *